Data publikacji: 2019-05-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Znaczenie SEO w analizie inwestycyjnej biznesu
Kategoria: BIZNES, Firma
Dlaczego inwestorzy powinni korzystać z narzędzi SEO? Badania due diligence obejmują zwykle obszary finansowe i prawne, a dość rzadko obszar biznesowy. Niesłusznie, ponieważ spadek ruchu z SEO może kosztować nawet 200 milionów euro i być przyczyną upadku firmy.
Dlaczego inwestorzy powinni korzystać z narzędzi SEO podczas podejmowania decyzji inwestycyjnej? Badania due diligence obejmują zwykle obszary finansowe i prawne, a dość rzadko obszar biznesowy. Niesłusznie, ponieważ spadek ruchu z SEO może kosztować nawet 200 milionów euro i być przyczyną upadku firmy.
Każdy biznes ma wiele wymiarów, a zespół inwestycyjny, niezależnie od tego ile osób liczy, nie jest w stanie zidentyfikować każdego ryzyka. Jak zmierzyć się z zadaniem analizy biznesu internetowego pod kątem oceny jego kompetencji w zakresie pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki?
Fundusze oraz inwestorzy branżowi mogą ocenić realne ryzyko związane z pozyskiwaniem ruchu z Internetu, ze szczególnym naciskiem na ruch z wyszukiwarki, korzystając z narzędzi takich jak Senuto czy Google Trends.
Taka analiza powinna zostać wykonana zwłaszcza w przypadku biznesów typu:
biznesy operujące na masowym rynku B2C (zwłaszcza oferujące produkt digitalowy)
e-commerce
market place
biznesy B2B opierające swoją strategię marketingową na content marketingu
portale z dużą ilością treści
Jakie aspekty SEO badać podczas analizy inwestycyjnej?
Rozmiar rynku
Na początku warto sprawdzić, jak duży jest rynek w kontekście produktu oferowanego przez dany biznes. W tym celu można sprawdzić frazy kluczowe związane z daną niszą i ich potencjał wyszukiwań (miesięczną liczbę wyszukiwania zapytań w ciągu miesiąca).
Podaż produktu
Niezależnie od tego, jak duży jest popyt na dany produkt, należy też odpowiedzieć sobie na inne pytanie – jak wysoka jest podaż?
Podaż danego produktu możemy określić poprzez liczbę dokumentów zaindeksowanych w Google dla danej frazy. Warto wykorzystać tę metodę na pierwszym etapie weryfikacji, natomiast w dalszym odnieść się do profesjonalnych analiz rynku opartych na danych finansowych.
Czy biznes urośnie?
Przeprowadzenie takiego badania umożliwia narzędzie Google Trends, które służy do analizy popularności zapytań w Google w czasie. Za jego pomocą sprawdzisz, czy zainteresowanie danym produktem lub usługą w ujęciu czasowym rośnie czy spada.
Jeśli chcesz natomiast porównać biznes do lidera branżowego, możesz przeprowadzić taką weryfikację w Senuto.
Sezonowość biznesu
Aby ocenić model finansowy danego biznesu, musisz wiedzieć czy oferowany przez niego produkt podlega jakiejś sezonowości. W większości przypadków jest to oczywiste, jednak istnieją również takie, w których sytuacja jest bardziej skomplikowana. Analizę sezonowości biznesu przeprowadzisz w Senuto.
Badanie otoczenia
Choć zapewne potrafisz wyznaczyć swoją najbliższą konkurencję, w wyszukiwarce konkurentem jest ten, kto sąsiaduje z daną domeną w wynikach wyszukiwania. Jak pokazuje praktyka, nie zawsze jest to realna konkurencja biznesowa. Zweryfikuj, czy o użytkownika rywalizujesz z kimś więcej niż mogłoby się wydawać.
Liczba linków przychodzących
Podczas tej analizy sprawdź, czy:
domena nie zdobyła zbyt dużej liczby linków w krótkim czasie,
czy odnośniki nie pochodzą ze źródeł o słabej jakości,
czy profil linków jest naturalny.
Do przeprowadzenia tego badania możesz skorzystać z narzędzia Ahrefs.
Podsumowując, istnieje wiele sposobów na weryfikację biznesu pod kątem SEO przed inwestycją. Wydaje się, że jest to niezbędny punkt w analizie inwestycyjnej, a doświadczenie pokazuje, że często jest on pomijany.
Przykłady biznesów, które doświadczyły głębokich spadków widoczności oraz dokładne wskazówki, jak skorzystać z narzędzi SEO podczas analizy inwestycyjnej, znajdziesz na blogu Senuto: https://hubs.ly/H0hzzG00
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma