Data publikacji: 2018-04-05
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Skycop ujawnia plany ekspansji
Kategoria: BIZNES, Firma
Skycop, firma zajmująca się odszkodowaniami na rynku lotniczym, która rozpoczęła działalność w maju 2017 roku na Litwie, ogłasza pierwsze wyniki i przedstawia plany na kolejny rok.
W czwartym kwartale 2017 r. Skycop zajmował się wnioskami o odszkodowania dotyczącymi europejskiego rynku lotniczego o wartości ponad 3 milionów euro. Do końca 2018 roku firma planuje zwiększyć liczbę pracowników do 200 osób oraz rozszerzyć bazę klientów do 300 tysięcy. Skycop planuje również wzmocnić swoją pozycję na rynku polskim, który według szacunków firmy wart jest 54 miliony euro.
Skycop działa zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z 2004 r. ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, znanym również pod nazwą WE 261. Przewiduje ono rekompensatę w wysokości do 600 euro w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu lub niezabrania pasażera ze względu na nadkomplet. Według szacunków Skycop tylko w 2017 r. roszczenia pasażerów wobec linii lotniczych wynikające z WE 261 wyniosły 3,2 miliarda euro. Biorąc pod uwagę, że wnioski o odszkodowanie mogą dotyczyć lotów, które zostały zakłócone nawet sześć lat temu, kwota ta może sięgać od 5 do 7 miliardów euro. Dodatkowo z danych zebranych przez Eurobarometer wynika, że tylko 2 na 5 Europejczyków zapytałoby linie lotnicze o przysługujące im prawo do odszkodowania. Przewoźnicy również nie pomagają w tej sytuacji – jedynie około 5% wniosków zgłoszonych indywidualnie przez pasażerów kończy się uzyskaniem należnej rekompensaty.
„Pierwszy rok naszego działania to okres bardzo wytężonej pracy i dynamicznego rozwoju. Podjęliśmy wiele działań mających na celu poinformowanie europejskich pasażerów linii lotniczych o przysługujących im prawach, a liczba naszych pełnoetatowych pracowników wzrosła ponad dziesięciokrotnie. Obecnie firma zajmuje się około trzydziestokrotnie większą liczbą przypadków w porównaniu z pierwszymi miesiącami. Co miesiąc liczba ta ulega podwojeniu” – mówi Marius Stonkus, prezes Skycop. „Najważniejsze wyzwania stojące przed firmą to: niezdefiniowany okres wypłacania odszkodowań pasażerom oraz luki prawne w przepisach w przypadku strajków pracowników linii lotniczych, uznawanych za nadzwyczajne okoliczności. W 2018 roku będziemy zajmować się tymi kwestiami”.
W 2018 roku Skycop planuje także dotrzeć do jeszcze większej liczby europejskich pasażerów poprzez oferowanie i promowanie swoich usług na nowych rynkach. Już wkrótce większość Europejczyków będzie mogła skontaktować się ze Skycop poprzez platformę dostępną w ich ojczystym języku. Polska będzie pierwszym krajem, w którym zostanie uruchomiona lokalna wersja strony www.skycop.com.
„Mamy nadzieję, że już niedługo pasażerowie linii lotniczych będą mogli korzystać z naszych usług w czasie i miejscach, w których są one najbardziej potrzebne” – podsumowuje Marius Stonkus.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma