Data publikacji: 2018-12-19
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polski startup branży #FoodTech Daily łączy siły z fińskim Wolt
Kategoria: BIZNES, Firma
Szybko rozwijająca się fińska spółka z obszaru nowych technologii – Wolt, wchodzi do Polski i łączy się z popularną aplikacją do zamawiania jedzenia online, Daily.
Swoje usługi oferuje mieszkańcom Gdańska i Warszawy. Sama aplikacja, za którą Wolt otrzymał kilka nagród – m.in. Apple Editors' Choice Winner i Wired's Hottest Startup in Europe, jest szeroko rozpoznawalna na terenie Europy z ponad milionem zarejestrowanych użytkowników.
Finowie docenili polski rynek
Aktualnie spółka jest obecna w ponad 30 miastach w 11 krajach Europy, gdzie Wolt współpracuje z 2500 restauratorami, 3000 kurierami, zatrudniając ponad 250 pracowników dbających o najwyższy poziom obsługi klienta. W Polsce jest obecna od sierpnia, a na terenie Warszawy z dostawcą współpracują m.in. Tuk Tuk, Dziki Wok, MOD, Sam Żoliborz, Sakana Sushi Bar, Gringo Bar czy Deseo.
– Wejście do Polski, to kolejny etap realizacji naszej strategii rozwoju i ekspansji do nowych krajów regionu. Polska jest dużym i obiecującym rynkiem, choć dość konkurencyjnym. Stąd decyzja o połączeniu sił z Daily, który przetarł ścieżki nowego jakościowego podejścia do branży food delivery – komentuje Miki Kuusi, CEO i współzałożyciel Wolta.
Co wyróżnia Wolt?
Wolt jest intuicyjną aplikacją, która wyświetla użytkownikowi wyselekcjonowaną i różnorodną ofertę restauracji znajdujących się w jego pobliżu. Po wybraniu ulubionego dania, klient dokonuje zamówienia w kilku prostych krokach, i może śledzić każdy etap jego realizacji w czasie rzeczywistym – od przygotowywania dania w restauracji, po całą trasę kuriera do domu lub do biura, która trwa maksymalnie do 35-40 min. Do dyspozycji korzystających z aplikacji są dedykowani, przyjaźni konsultanci dostępni w godzinach otwarcia platformy. Ich responsywność, 40 sek. przez live chat, jest jedną z najszybszych na rynku.
Lokalna pozycja odziedziczona po Daily
– Potencjał polskiego rynku jest ogromny, dostrzegliśmy go już dwa lata temu kiedy wielcy gracze europejskiego biznesu food delivery zaczęli się dopiero wyłaniać. Ich naturalnym etapem rozwoju są strategiczne przejęcia lokalnych liderów, na które liczyliśmy zakładając Daily. Wolt docenił nasze podejście, dlatego teraz będziemy rozwijać polski rynek food delivery już pod jedną marką – Wolt – mówi Nicolas Jedraszak, obecnie General Manager Wolt w Polsce.
Daily został założony dwa lata temu przez parę przedsiębiorców Nicolasa Jedraszaka, który wcześniej m.in. prowadził Frisco.pl, oraz Małgorzatę Sitkowską. Potencjał rozwoju został uznany przez inwestorów. Są to dwa fundusze Venture Capital: Meta Ventures (KFK) i Alfabeat, oraz kilku inwestorów prywatnych. Dziś, startup został doceniony przede wszystkim za silną pozycję w Warszawie, podobną filozofię w świadczeniu usług, a także za zespół i jego doświadczenie na polskim rynku.
Już wkrótce Wolt otworzy trzecie miasto, mianowicie Gdynię. Do końca roku, firma zamierza rozszerzyć ofertę restauracji oraz zasięg swoich usług o kolejne obszary we wszystkich lokalizacjach.
***
Wolt został założony w Finlandii w 2014 roku. Po szybkiej ekspansji, obecnie działa w jedenastu krajach: tj. w Finlandii, Szwecji, Norwegii, Danii, Estonii, Czechach, Gruzji, Polsce, i także na Węgrzech, Litwie oraz Łotwie. Co więcej, magazyn Forbes nominował jego CEO Miki Kuusi do elitarnej grupy 30-przed-30, czyli młodych innowatorów i wizjonerów światowego biznesu, którzy nie ukończyli jeszcze 30 roku życia. Przed Wolt założył i prowadził Slush, dobrze znanego przez startupowców i inwestorów technologicznych w Europie wydarzenia. Niedawno firma została nominowana do tegorocznej edycji Food Tech podczas Nordic Startup Awards. Wśród jej inwestorów są m.in. fundusz EQT Ventures i założyciel Skype, Niklas Zennström.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma