Data publikacji: 2018-05-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: PEPSICO OGŁASZA DRUGĄ EDYCJĘ PROGRAMU NUTRITION GREENHOUSE
Kategoria: BIZNES, Firma
Firma PepsiCo ogłasza drugą edycję swojego programu Nutrition Greenhouse. Ten innowacyjny inkubator przedsiębiorczości został stworzony z myślą o odkrywaniu i wspieraniu firm, które mogą zrewolucjonizować odżywianie.
PEPSICO OGŁASZA DRUGĄ EDYCJĘ PROGRAMU NUTRITION GREENHOUSE WSPIERAJĄCEGO MARKI SPOŻYWCZE PRZYSZŁOŚCI
Nawet 10 start-upów skupionych wokół odżywiania może skorzystać z dotacji o łącznej wysokości 300 tysięcy euro i zawalczyć o nagrodę pieniężną
Warszawa, 21 maja 2018 r. – Firma PepsiCo ogłasza drugą edycję swojego programu Nutrition Greenhouse. Ten innowacyjny inkubator przedsiębiorczości został stworzony z myślą o odkrywaniu i wspieraniu firm, które mogą zrewolucjonizować odżywianie.
Nowatorski program PepsiCo skierowany jest do europejskich przedsiębiorców i ma na celu zidentyfikowanie do 10 wschodzących marek specjalizujących się w żywieniu. Wybrane firmy otrzymają dotacje w wysokości 20 tysięcy euro oraz szansę na współpracę z ekspertami PepsiCo, którzy rozwijają z sukcesem wiodące marki takie, jak Quaker, Alvalle, Sunbites czy Tropicana. Przedsiębiorcy, którzy generują przychody do 5 mln euro mogą zgłosić swoją firmę do programu do 11 czerwca 2018 r. na witrynie www.nutritiongreenhouse.com.
Oprócz początkowego grantu w wysokości 20 tysięcy euro, każde z wybranych przedsiębiorstw skorzysta z półrocznego programu mentorskiego, obejmującego bezpośredni kontakt i wsparcie wybranej osoby na stanowisku kierowniczym z PepsiCo, której doświadczenie w branży może pomóc przedsiębiorstwom zwiększyć ich potencjał biznesowy i zaadresować wyzwania rynkowe. Na zakończenie programu zwycięska firma otrzyma 100 tysięcy euro na dalszy rozwój.
Na początku zgłoszeniom przyjrzy się niezależny recenzent, aby określić kwalifikacje do programu. Następnie komisja złożona z ekspertów z branży spożywczej i inwestycyjnej oraz specjalistów PepsiCo oceni wybrane firmy biorąc pod uwagę szereg czynników, włączając:
cechy produktu oparte o profil odżywczy, potencjalne działanie prozdrowotne produktu, pozyskiwanie naturalnych lub organicznych surowców, czytelną etykietę i pozostałe czynniki przemawiające do konsumentów i oczywiście walory smakowe, a także prezentację samej marki oraz relację wartości do ceny;
wyraźny nacisk na zdrowie konsumentów uwzględniając określoną funkcjonalność produktów i wpisanie ich w zdrowy tryb życia oraz aktualne wybory żywieniowe konsumentów;
celowe odziaływanie na korzyść ludzi i środowiska;
skalowalny model biznesowy oraz
unikatowość na rynku.
Program PepsiCo Nutrition Greenhouse wpisuje się w zobowiązanie PepsiCo do współpracy nad innowacjami wraz z wizjonerami z branży spożywczej. Po starcie programu w 2017 r. szacowany łączny przychód ze sprzedaży w 8 firmach wzrósł o ponad 10 milionów euro, co oznacza czterokrotny wzrost w trakcie programu. W tegorocznej edycji poszukiwane będą firmy wykraczające poza obszary zdrowego odżywiania w kierunku takich, które bazują na wiodących trendach lifestyle’owych, wspierają rozwój osobisty oraz działanie ze świadomością celu.
„Cieszymy się na drugą z kolei edycję naszego programu Nutrition Greenhouse. Nasz nadrzędny cel pozostaje niezmienny – współpraca z najlepszymi i najzdolniejszymi przedsiębiorcami z Europy na rynku żywności i napojów oraz wypromowanie ich produktów na skalę światową” – powiedział sponsor programu Juan Ignacio Amat, wiceprezes PepsiCo ds. odżywiania na Europę Zachodnią i Afrykę Subsaharyjską.
„Wszystkie start-upy biorące udział w programie w 2017 r., które odnotowały wyraźny wzrost sprzedaży mogą służyć za przykład dla uczestników tegorocznej edycji. W PepsiCo zauważamy naszą istotną rolę we wspieraniu marek skupionych wokół odżywiania i wyznaczania kierunku branży, co wpisuje się w naszą filozofię „Działanie ze świadomością celu”. Z radością czekamy na współpracę z tymi, którzy podzielają naszą wizję” – dodał Juan Ignacio Amat.
„Dzisiaj, w stopniu większym niż kiedykolwiek, konsumenci oczekują od firm spożywczych, produktów które są nie tylko bogate w wartości odżywcze lecz również takich, które znakomicie smakują i są wygodne do spożycia lub przygotowania. To interesujący czas dla firm z branży, które mogą skorzystać i zainspirować się stworzonym w tym celu programem Nutrition Greenhouse. Podczas tegorocznej edycji szukamy nowych sposobów na wspólne wprowadzanie najciekawszych innowacji na rynek, umożliwiając start-upom korzystanie z wiodących kanałów sprzedaży tradycyjnej oraz e-commerce” – wyjaśnił nowy lider tegorocznej edycji programu David Schwartz, dyrektor ds. innowacji w PepsiCo na Europę Zachodnią i Afrykę Subsaharyjską.
Program PepsiCo Nutrition Greenhouse pomoże ponadto firmom w kwestiach kluczowych na wstępnym etapie ich działalności, takich jak: biznes plan, struktura organizacyjna oraz pozyskiwanie funduszy, żeby wesprzeć wschodzące marki w osiągnieciu ich potencjału rynkowego. PepsiCo udzieli również firmom porad odnośnie optymalizacji ich działalności, rozwoju produktu, zarządzania łańcuchem dostaw, pozyskiwania klientów, dystrybucji i wielu innych.
Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.nutritiongreenhouse.com.
Portfolio odżywczych produktów PepsiCo
W ramach założeń strategii „Działanie ze świadomością celu” do 2025 r., PepsiCo nieustannie dostosowuje swoje portfolio, by oferować konsumentom jak najwięcej odżywczych produktów zawierających pełne ziarna, owoce i warzywa, nabiał, białko oraz możliwość nawodnienia organizmu. W ramach agendy działań do 2025 r. celem PepsiCo jest zwiększenie tempa sprzedaży produktów odżywczych, przewyższając tempo sprzedaży produktów z ogólnego portfolio firmy.
W kluczowych kategoriach produktów żywieniowych PepsiCo posiada wiodące marki takie, jak: Quaker, Tropicana, Naked, Lipton Ice Tea/Pure Leaf, Starbucks, Gatorade, Sabra and Stacy’s. Ponadto firma ciągle rozszerza swoją ofertę o napoje o obniżonej i zerowej kaloryczności, takie jak Pepsi Bez Kalorii w charakterystycznej czarnej puszce.
Koncern stale rozszerza swoją ofertę o bardziej odżywcze opcje poprzez wprowadzanie nowych oraz wykorzystanie dobrze znanych marek, tworząc nowe ciekawe produkty:
Veggie Crisps, Hummus Crisps and Sweet Potato Crisps – bazujące na warzywach oraz roślinach strączkowych przekąski z linii Off the Eaten Path dostępne w Wielkiej Brytanii, ocenione za najlepszą nowość na rynku przekąsek w 2017 r. przez The Grocer.
Pełnoziarniste płatki Quaker Oats z linii „Porridge to Go” zawierające błonnik i wapń, które odpowiadają na codzienne potrzeby Brytyjczyków na zdrowe, sycące i przystępne cenowo śniadanie spożywane w drodze do pracy.
Soki Tropicana Essentials łączące w sobie walory smakowe przy zachowaniu zalet żywności funkcjonalnej w dwóch wariantach „Vitality” – redukujący zmęczenie, oraz „Berry Boost”
– chroniący komórki przed stresem oksydacyjnym.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2017 r. ponad 63 miliardy dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with Purpose” – jesteśmy przekonani, że sukces biznesowy naszej firmy jest ściśle związany ze zrównoważonym rozwojem na świecie, który współdzielimy. Wierzymy, że stałe udoskonalanie oferowanych przez nas produktów, prowadzenie działalności w zrównoważony sposób tak, aby chronić naszą planetę oraz wspierać ludzi na świecie, umożliwia PepsiCo odnoszenie sukcesów biznesowych, tworząc długoterminową wartość dla społeczeństwa i naszych udziałowców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma