E-commerce Zachowania konsumenckie

Pandemia zmieniła zachowania konsumenckie Polaków

Pandemia zmieniła zachowania konsumenckie Polaków
Warszawa, 19 sierpnia 2021 r. Informacja prasowa Pandemia zmieniła zachowania konsumenckie Polaków ● Raporty wykazują wyraźny wzrost rynku e-commerce ● Prawie 1/3 Polaków częściej decyduje

Warszawa, 19 sierpnia 2021 r.

Informacja prasowa

Pandemia zmieniła zachowania konsumenckie Polaków

● Raporty wykazują wyraźny wzrost rynku e-commerce
● Prawie 1/3 Polaków częściej decyduje się na zakupy online
● Opinie i oceny transakcji online przekładają się na dalszy rozwój biznesu

Sprzedaż produktów online zwiększyła się o 35% na przestrzeni lat 2019 i 2020. Wyniki raportu PwC wskazują, że kanał online zanotował 14% udział w wartości sprzedaży detalicznej w roku 2020. Wartość rynku e-zakupów ma rosnąć w najbliższych latach do 12% w skali roku. Prognozy mówią o 162 mld zł wartości polskiego rynku e-commerce w roku 2026. Kluczowym powodem powyższych zmian jest trwająca od blisko półtora roku pandemia COVID 19, która w znaczący sposób wpłynęła na Polaków i ich zachowania konsumenckie.

Blisko 1/3 Polaków częściej kupuje online. Jednocześnie oczekuje obsługi w zakresie sprzedaży, bezpośredniej dostawy oraz ewentualnych zwrotów towarów. Klienci w sieci szukają najkorzystniejszych dla siebie ofert, porównując ceny i opinie. Zmiany, które zostały wprowadzone w związku z pandemią, zaznaczyły się na wielu obszarach życia codziennego. Wzrosła sprzedaż za pomocą kanałów cyfrowych, także wśród osób, które do tej pory korzystały wyłącznie z handlu tradycyjnego. Jak wynika z badań, blisko 28% konsumentów nieco zwiększyło wydatki, zaś 15% deklaruje, że praktycznie wszystkie zakupy robi online (odpowiednio 49% i 39% badanych, którzy kupują często online).

Efektem pracy i nauki zdalnej jest zauważalny wzrost zakupu elektroniki i wyposażenia mieszkań, w tym sprzętu biurowego takiego jak biurka, fotele czy monitory (23%) oraz sprzętu do nauki zdalnej czyli dodatkowego komputera, tabletu czy laptopa (18%). Polacy wykorzystują ten czas również na planowanie większych lub mniejszych remontów: 32,4% deklaruje chęć przeprowadzenia remontu w najbliższym półroczu, 19,1% w przeciągu 6-12 miesięcy. Na drobne usługi związane z pracami domowymi w przeciągu 6 miesięcy zdecyduje się 17,7%, a 7,4% już z takowych korzysta.

A to już wiesz?  Konsumenci mówią sprawdzam

Pandemia stała się inicjatorem zmian konsumenckich, wpływając na sposób, w jaki Polacy dokonują zakupów czy korzystają z usług. Rynek e-commerce zdobył nowych odbiorców. Klienci cyfrowi doceniają przede wszystkich łatwość i wygodę jaką dają im e-zakupy. Dlatego zdecydowana większość deklaruje kontynuowanie tego rodzaju nabywania dóbr i usług nawet po ustaniu pandemii – podkreśla Andrzej Wierus, dyrektor generalny Zadbano.

Zadbano to lider w kategorii home delivery, który wspiera rozwój polskiego rynku e-commerce. dostarczając nowoczesne rozwiązania logistyczne, dostawy i usługi serwisowe. Zakup online większości towarów takich jak meble czy urządzenia AGD/RTV wiąże się z odpowiednią dostawą pod wskazany adres. Jednak sama dostawa to nie wszystko. Wiele produktów wymaga instalacji, podłączenia czy montażu. Kompleksowe usługi Zadbano pozwalają cieszyć się konsumentom z zakupów już w dniu ich dostarczenia bez konieczności samodzielnego przygotowania otrzymanych produktów. To odpowiedź na oczekiwania konsumentów.
To, co również zyskało na znaczeniu podczas pandemii, to jakość realizacji zamówień online. Konsumenci i usługobiorcy z uwagi na większą przestrzeń czasową zaczęli uważnie sprawdzać opinie o usługach i sklepach online, a także chętniej się dzielą się swoimi opiniami. Warto zaznaczyć, że Zadbano może pochwalić się oceną 4,9 gwiazdek Google w ponad 31 tysiącach opinii Google napisanych przez usatysfakcjonowanych klientów. Dowodem spełnionych oczekiwań konsumentów jest także wskaźnik NPS 80,55, uzyskany przez Zadbano w stałym badaniu Net Promoter Score, potwierdzającym skłonność do polecenia usług danej firmy innym.

Informacje o Zadbano:
Firma jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Osiągnęła pozycję lidera w kategorii home delivery, wspierając rozwój polskiego rynku e-commerce, jako dostawca nowoczesnych rozwiązań logistycznych. Do dziś zrealizowała ponad 3 000 000 usług dzięki najwyższej jakości pracy świadczonej przez ponad 1200 Fachowców w 16 oddziałach na terenie Polski.

A to już wiesz?  Morele w drodze do TOP3 segmentu e-commerce

Działalność Zadbano oparta jest na dwóch filarach: szerokim wachlarzu usług posprzedażowych związanych z zakupem konsumenckim poprzez partnerów biznesowych oraz na usługach relokacyjnych świadczonych na rzecz klientów B2B i B2C. Obecnie z usług Zadbano korzysta już ponad 450 partnerów biznesowych, zarówno w kanałach online, jak i offline. W gronie tym znajdują się m.in. IKEA, MediaMarkt, Agata, Media Expert, Komputronik, Samsung czy Allegro.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy