Biznes Firma

Koronachaos w firmie: na jakich fundamentach powinna być oparta komunikacja

Koronachaos w firmie: na jakich fundamentach powinna być oparta komunikacja
Nieskuteczna komunikacja w firmie to koszt 40 tys. złotych rocznie. Liczba ta dotyczy jednak okresu, w którym funkcjonowanie firmy nie jest zagrożone przez globalną

Data publikacji: 2020-04-01
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Koronachaos w firmie: na jakich fundamentach powinna być oparta komunikacja
Kategoria: BIZNES, Firma

Nieskuteczna komunikacja w firmie to koszt 40 tys. złotych rocznie. Liczba ta dotyczy jednak okresu, w którym funkcjonowanie firmy nie jest zagrożone przez globalną epidemię.

Koronachaos w firmie: na jakich fundamentach powinna być oparta komunikacja BIZNES, Firma - Nieskuteczna komunikacja w firmie to koszt 40 tys. złotych rocznie. Liczba ta dotyczy jednak okresu, w którym funkcjonowanie firmy nie jest zagrożone przez globalną epidemię.

Nieskuteczna komunikacja w firmie to koszt 40 tys. złotych rocznie. Liczba ta dotyczy jednak okresu, w którym funkcjonowanie firmy nie jest zagrożone przez globalną epidemię. W tej chwili kwota ta poszybowała w górę, a komunikacja wewnętrzna jest szansą na dalsze, sprawne funkcjonowanie firmy po epidemii. O jakich elementach należy pamiętać komunikując się z pracownikami w dobie kryzysu? 

Kryzys? Jaki kryzys?

Pierwszym krokiem jest zaakceptowanie rzeczywistoÅ›ci. Fakt – firma jest w momencie kryzysowym. Oznacza to, że istnieje zagrożenie, że cele biznesowe nie zostanÄ… osiÄ…gniÄ™te lub nastÄ…pi konieczność podejmowania trudnych decyzji, jakimi bÄ™dÄ… zwolnienia części zaÅ‚ogi lub obniżanie pensji. Czasy niepewnoÅ›ci wymagajÄ… jednak od kadry kierowniczej dużo wysiÅ‚ku zawodowego i poÅ›wiÄ™ceÅ„. JeÅ›li zarzÄ…dzasz zespoÅ‚em, Twoim obowiÄ…zkiem jest pomóc mu przejść przez ten kryzys, nie zatajajÄ…c istotnych informacji. 

Zadanie dla ciebie: PowoÅ‚aj zespół odpowiedzialny za reagowanie na nowo powstaÅ‚e problemy i opracowujÄ…cy plan awaryjny. JeÅ›li nie masz doÅ›wiadczenia w zarzÄ…dzaniu kryzysem, poproÅ› ekspertów, którzy pomogÄ… ci odpowiednio zaplanować strategiÄ™ dziaÅ‚aÅ„ i powoÅ‚ajÄ… sztab kryzysowy. Krok drugi – w komunikacji z pracownikami powiedz prawdÄ™ – przedstaw, jak wyglÄ…da aktualna sytuacja. Na bieżąco aktualizuj informacje i dobierz odpowiedni kanaÅ‚ komunikacji, aby każdy pracownik miaÅ‚ jasny oglÄ…d sytuacji. Fakty sÄ… na wagÄ™ zÅ‚ota i majÄ… duże znaczenie w czasach poważnego kryzysu. 

ZarzÄ…dzanie kryzysowe – jasne wytyczne

Według danych przedstawionych przez Deloitte 46% przedsiębiorstw planuje obniżyć swoje oczekiwania pod względem wyników na rok 2020. Należy jednak zrobić wszystko, aby zapewnić przypływ środków finansowych i utrzymać rytm pracy. Mimo że wielu pracowników wykonuje pracę zdalnie (i jest to dla nich nowość), to warto określić zasady, które pozwolą im wypracować nową rutynę (np. godziny zebrań, sposób komunikacji z klientami, czy zadania do wykonania). 

A to już wiesz?  25 tys. maÅ‚ych firm budowlanych jest zadÅ‚użonych

ZarzÄ…dzanie kryzysowe, oparte na przejrzystej komunikacji wewnÄ™trznej jest kluczem do przetrwania w sytuacji epidemii- tÅ‚umaczy Bartosz ZieliÅ„ski z agencji Commplace, wspierajÄ…cej firmy w zarzÄ…dzaniu kryzysowym. W wielu przypadkach to głównie odpowiednia komunikacja wewnÄ™trzna przedsiÄ™biorstwa bÄ™dzie kluczowym czynnikiem wpÅ‚ywajÄ…cym na późniejsze funkcjonowanie firmy i employer branding. Panika jest zaraźliwa. Ale spokój także. WÅ‚aÅ›nie dlatego warto stworzyć jasny plan dziaÅ‚ania, który pozwoli pracownikom zachować namiastkÄ™ codziennoÅ›ci i wykonywać swoje obowiÄ…zki – dodaje ekspert z Commplace. 

Zadanie dla ciebie: komunikuj się częściej ze swoim zespołem. Dobrym pomysłem jest organizacja codziennych, porannych spotkań z pracownikami (po wcześniejszej odprawie z zespołem kryzysowym lub kierowniczym). Niech każdy pracownik otrzyma konkretną listę wytycznych dotyczących funkcjonowania jego stanowiska pracy. 

Komunikacja wewnętrzna: słuchaj i pytaj

Niepokój i stres emocjonalny mogÄ… być szkodliwe dla produktywnoÅ›ci. Dodatkowo – pracownicy peÅ‚niÄ… funkcjÄ™ ambasadorów marki. JeÅ›li nie zostanÄ… poinformowani i nie zrozumiejÄ… bieżącego poÅ‚ożenia firmy, ich panika może przenieść siÄ™ na zewnÄ…trz organizacji. WÅ‚aÅ›nie dlatego rób czÄ™ste zdalne spotkania i zebrania. BÄ…dź dostÄ™pny i gotowy na rozmowÄ™, a także czÄ™sto pytaj pracowników o ich samopoczucie.

Sytuacje, które zmuszają nas do zerwania z codziennymi rytuałami i przyzwyczajeniami, u wielu osób wywołują trudne emocje. Pojawiają się: lęk przed przyszłością, obawa o zdrowie bliskich, irytacja z powodu odwołanych spotkań, żal z powodu przepadających okazji biznesowych, czy smutek. Dlatego tak istotne jest umiejętne zarządzanie ludźmi oraz ich emocjami-mówi mgr Dorota Ben, terapeuta i trener rozwoju osobistego. 

Zadanie dla ciebie: zatroszcz siÄ™ o zdrowie fizyczne i psychiczne swoich pracowników. Podczas spotkaÅ„ – czy w siedzibie firmy, czy zdalnych, pytaj o emocje i obawy pracowników. PrzemyÅ›lana komunikacja wewnÄ™trzna pozwoli zbudować relacjÄ™ z pracownikami, która finalnie wpÅ‚ynie na employer branding. 

Na koniec – pomyÅ›l o wykorzystaniu w komunikacji wewnÄ™trznej wiedzy i pozycji ekspertów. JeÅ›li masz możliwość – wÅ‚Ä…cz do rozmów lekarzy lub naukowców. Ich wizerunek i wiarygodność pomogÄ… pracownikom zachować spokój i przetrwać kryzys. 

A to już wiesz?  Ideal Group. Pierwszy konkurs baristyczny na espresso z automatu

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Koronachaos w firmie: na jakich fundamentach powinna być oparta komunikacja BIZNES, Firma - Nieskuteczna komunikacja w firmie to koszt 40 tys. złotych rocznie. Liczba ta dotyczy jednak okresu, w którym funkcjonowanie firmy nie jest zagrożone przez globalną epidemię.
Hashtagi: #BIZNES #Firma

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy