Data publikacji: 2019-07-05
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: KiK: jasno sprecyzowane cele to podstawa sukcesu
Kategoria: BIZNES, Firma
Około 40 nowych lokalizacji do końca roku i rozwój konceptu wizualnego przestrzeni sklepów – to dwa główne cele, jakie KiK zaplanował sobie na drugie półrocze 2019 roku.
Jeszcze w tym roku usłyszymy o otwarciu 300 sklepu KiK. Aktualnie jest ich ponad 270, co oznacza, że przed siecią intensywne miesiące. Dodatkowo, sklepy mają powstać w zupełnie nowej odsłonie. Około 40 nowych lokalizacji do końca roku i rozwój konceptu wizualnego przestrzeni sklepów – to dwa główne cele, jakie KiK zaplanował sobie na drugie półrocze 2019 roku.
Obserwując działania sieci na przestrzeni kilku ostatnich lat można zauważyć, że wzrost liczby sklepów KiK odbywa się sukcesywnie, zgodnie z komunikowaną ścieżką ekspansji, tj. rokrocznie zostaje otwartych około 50-60 sklepów. KiK pierwsze półrocze 2019 roku zamknął liczbą 275 sklepów, co daje około 180.000 mkw. Dla porównania, liczba sklepów na koniec pierwszego półrocza 2018 roku wynosiła 223, czyli około 145.000 mkw., co stanowi wzrost o ok. 24%.
– Wychodzimy z założenia, że jasno sprecyzowane cele są podstawą sukcesu. Doskonale wiemy dokąd zmierzamy, dlatego nie boimy się działać z rozmachem. Otwarcie 40 nowych sklepów w ciągu półrocza to ambitne plany, ale tylko takie pozwalają piąć się w górę. Tworząc strategię rozwoju zawsze mamy na względzie najważniejsze – zadowolenie naszych klientów. Intensywna ekspansja pozwala nam być jeszcze bliżej nich. Ponadto, wiemy jak ważne są pozytywne doświadczenia zakupowe, dlatego w drugiej połowie 2019 roku postanowiliśmy wdrożyć nową koncepcję wizualną sklepu – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.
Nowy etap w aranżacji sklepów KiK rozpoczął się pod koniec czerwca, wraz z otwarciem sklepu w Ciechanowie. Każdy kolejny sklep otwierany w 2019 roku ma prezentować nową aranżację przestrzeni. Jak duże zmiany czekają sieć?
– Wizja i wartości, które wyznaje KiK pozostają niezmienne od dawna. Jednak mimo to nie możemy pozostać obojętni wobec tego, jak zmieniają się oczekiwania współczesnego klienta, trendy, standardy – słowem rynek, na którym działamy. Realizowanie (z sukcesem) w obecnych czasach misji określonej przed laty cechuje markę dynamiczną i elastyczną, a taką stara się być KiK – komentuje Mariusz Kulik i dodaje: analizując customer journey w KiK zauważyliśmy, że istnieje przestrzeń, która pozwoli wzmocnić doświadczenia zakupowe naszych klientów i zwiększyć komfort samych zakupów. To przeświadczenie leży u podstaw stworzenia nowej, odświeżonej koncepcji wizualnej naszych sklepów.
W praktyce nowa odsłona aranżacji sklepów ma jeszcze lepiej powiązać ze sobą poszczególne grupy asortymentowe, co w przypadku KiK, który posiada bardzo zróżnicowaną ofertę jest zrozumiałym założeniem. Punktem wyjścia w projektowaniu odświeżonej przestrzeni sklepów była jeszcze wygodniejsza i bardziej przejrzysta ekspozycja towaru. Klienci KiK cenią sobie wygodę, prowadzą intensywny tryb życia i nie lubią marnotrawić czasu. Właśnie dlatego tak bardzo odpowiada im możliwość zrobienia zróżnicowanych zakupów w jednym miejscu. Nowa koncepcja wizualna sklepów pozwoli w intuicyjnie przemieszczać się między poszczególnymi działami i w jeszcze prostszy sposób zapoznawać się z produktami dostępnymi w KiK. Motywem przewodnim przedsięwzięcia jest funkcjonalność, rozumiana także jako zaprezentowanie większej ilości produktów na tej samej przestrzeni poprzez zastosowania nowych systemów ekspozycji oraz innego układu sklepu.
Za trzy lata KiK będzie obchodził jubileusz 10-lecia istnienia w Polsce. Do tego czasu powinno już funkcjonować ponad 450 sklepów KiK. Docelowo ta liczba może wynosić około 650 lokalizacji. Oznacza to, że marka wciąż poszukuje kolejnych lokalizacji dla swoich sklepów.
– Jesteśmy na etapie intensywnej ekspansji, ale nie oznacza to, że pojawiamy się wszędzie i za wszelką cenę. Wiele zależy od specyfiki danego miejsca, ale pewne kwestie pozostają niezmienne: powierzchnia handlowa – preferowana to co najmniej 650 mkw., komfortowy dostęp do co najmniej 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych. Szukamy odpowiednich miejsc, jesteśmy otwarci na propozycje – podsumowuje dyrektor generalny sieci.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma