Data publikacji: 2019-11-14
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Jak zarządzać siecią partnerską, aby zwiększyć sprzedaż?
Kategoria: BIZNES, Firma
Co decyduje o sukcesie sieci partnerskiej? Jak zapewnić zespołowi sprawną współpracę i komunikację? Jak zwiększyć wyniki sprzedaży?. Czas sięgnąć po odpowiednią technologię.
O sukcesie sieci partnerskiej decyduje sprawna współpraca i komunikacja. Jednak większość stosowanych narzędzi do zarządzania partnerami, jak CRM-y i Excel, nie jest w stanie sprostać wymogom nowoczesnego biznesu. Czas sięgnąć po bardziej efektywne i elastyczne rozwiązanie.
Według ChannelFutures.com ponad ¾ produktów i usług na świecie sprzedawanych jest przez kanały pośrednie. Jednym z takich kanałów jest partnerska sieć sprzedaży. Odpowiednio prowadzona może być strategią, dzięki której firma zaznaczy swoją pozycję na nowych rynkach, zwiększy skalę biznesu i przede wszystkim osiągnie większe zyski. Raport Dacebo(1) zwraca jednak uwagę, że zdecydowana większość firm w sieciach partnerskich przeżywa trudności – 65% CMO nie wie jak zarządzać wzrostem sieci, ponad 25% partnerów zaś skarży się na problemy z rozliczaniem płatności, onboardingiem i uzyskaniem odpowiednich kwalifikacji. Mimo że trudności pojawiają się po obu stronach, to rozwiązać może je tylko zarządzający siecią partnerską. W jaki sposób?
Odpowiedzią jest efektywna komunikacja. To jej brak prowadzi właśnie do asymetrii w kompetencjach i wiedzy, a także do psujących się relacji biznesowych. I wreszcie niedostatecznej sprzedaży i zysków. Jeśli firma nie zapewni swoim partnerom optymalnego narzędzia służącego do wymiany informacji, to nie może liczyć na sukces swojej sieci.
– Większość sieci partnerskich obsługiwanych jest dzisiaj przez kilka niezintegrowanych programów, które nie tylko nie eliminują problemów komunikacyjnych, ale jeszcze dostarczają nowych – mówi Krzysztof Kowal, Współzałożyciel i CEO platformy Qalcwise.com. – Firmy korzystają z zamkniętych CRM-ów różnych producentów, dane zapisują w plikach excelowych, które następnie wysyłają mailem z przeglądarki internetowej. Jest mnóstwo okazji, aby informacje się zgubiły – maile przecież często nie dochodzą, a wielokrotnie edytowane Excele często nie zawierają tych danych, o które nam chodzi – dodaje.
To prawda, używanie niezintegrowanych ze sobą systemów, to prosta droga w kierunku porażki. O ile pocztę e-mail i Excela możemy uznać za jedne z najwspanialszych wynalazków na świecie, to w przypadku komunikacji leadów sprzedażowych, onboardingu, czy przekazywania materiałów marketingowych są one po prostu nieefektywna. Wystarczy, że zapomnimy odpowiedzieć na jednego maila z informacją o możliwości sprzedażowej i narażamy się na utratę potencjalnego klienta. To samo powiedzieć możemy o arkuszach kalkulacyjnych – są świetnym narzędziem do pracy z danymi, ale tylko w przypadku, gdy od początku do końca zajmuje się nimi jedna osoba. W sytuacji gdy te same, na bieżąco edytowane i aktualizowane przez partnerów dane sprzedażowe są podstawą do raportów i prognoz, niepoprawna zawartość choćby jednej komórki może prowadzić do błędnych wniosków, a w konsekwencji strat finansowych. Kolejnym problemem jest eksport i import danych z CRM-ów, które bez aktualnej zawartości stają się tylko przeszkodą w pracy sprzedawców.
Rynek potrzebuje rozwiązania, które integruje funkcje analizy danych dostępne w Excelu, metody zarządzania dealami lepsze od tych CRM-owych oraz możliwości elastycznej komunikacji i przesyłania plików bardziej efektywne niż te zapewniane przez skrzynki mail.
– Takie narzędzie dostępne jest na naszej platformie – mówi Krzysztof Kowal. – Stworzyliśmy zintegrowany system do zarządzania siecią partnerów, który nie tylko łączy w sobie najlepsze funkcjonalności programów analitycznych, komunikacyjnych, czy CRM-ów, ale również skalowalność i olbrzymią elastyczność.
Narzędzie, o którym mówi Krzysztof Kowal to Partnerwise – aplikacja biznesowa oparta na technologii no-code (bez kodowania), która umożliwia monitorowanie i zarządzanie siecią partnerów, śledzenie każdego etapu sprzedaży oraz wspieranie jego gorzej performujących elementów. Dzięki pracy w środowisku SaaS, aplikacja jest łatwa w implementacji w każdym środowisku biznesowym oraz pozwala na odwzorowanie procesów w skali 1:1. To co odróżnia Partnerwise od podobnych produktów, to funkcje wykraczające ponad jedynie "rejestrację" zdarzeń i dokumentów. Aplikacje Qalcwise, zgodnie ze swoją nazwą (ang. Calculation-wise) umożliwiają kalkulację i generowanie ofert handlowych, kalkulację prognoz i budżetów sprzedażowych i marketingowych, rozliczanie prowizji partnerów, bonusów i retro-rabatów, kalkulację stanów magazynowych i powiadamianie o np. konieczności ich uzupełnienia, elastyczne reguły akceptacji i przepływu zadań.
– Budując Partnerwise, chcieliśmy sprostać wyzwaniom, których sami doświadczamy, jako dostawcy oprogramowania – dodaje Krzysztof Kowal. – Sprzedając aplikacje przez sieć partnerską przekonaliśmy się, że dobra komunikacja i wymiany informacji to podstawa efektywnej współpracy. Znając ograniczenia dostępnych na rynku rozwiązań i potrzeby biznesowe firm, stworzyliśmy aplikację Partnerwise i z przyjemnością udostępniamy ją innym.
(1) Powering Partner Performance through Channel Training
Qalcwise – Start-up został stworzony w 2014 r. przez Krzysztofa Kowala, Mateusza Bieleckiego i Karola Zienkiewicza. Qalcwise to innowacyjna platforma typu no-code do budowy aplikacji biznesowych przez nie-programistów. Autorska technologia pozwala na tworzenie aplikacji za pomocą formuł arkusza kalkulacyjnego i widgetów. Aplikacje upraszczają i przyspieszają obsługę procesów zarządzanych dotąd ręcznie, na papierze lub w Excelu. Qalcwise minimalizuje ryzyko błędów i nadużyć, zwiększa wydajność zespołów i obniża koszty obsługi administracyjnej. Z aplikacji Qalcwise korzysta już ponad 100 000 pracowników polskich i międzynarodowych firm, m.in: Carrefour, Osram, Schindler, Costa Coffee, Lafarge, Gatta, Medicover. Więcej: www.qalcwise.com
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma