Data publikacji: 2018-05-17
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: JAK WSKAKIWAĆ NA FALE INNOWACJI
Kategoria: BIZNES, Firma
Premiera książki Dylemat przełomowej innowacji podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach
Co start-upom, takim jak Netflix czy Apple pozwoliło namieszać na rynku? Jak firmom z długoletnią tradycją, takim jak Canon czy Microsoft, udało się przez dekady utrzymać silne pozycje rynkowe? Joshua Gans, wykładowca strategii innowacji z Uniwersytetu Toronto zagląda za kulisy zaskakujących sukcesów i spektakularnych porażek świetnie znanych Czytelnikom marek. Wyjaśniając najciekawsze zjawiska gospodarcze ostatnich dekad, dostarcza zarazem mocną dawkę wiedzy na temat natury innowacji.
15 maja 2018 roku podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach obędzie się premiera książki Dylemat przełomowej innowacji Joshuy Gansa. W drugim dniu Kongresu podczas łączenia online, Gans opowie czym różnią się od siebie poszczególne rodzaje innowacji (przełomowa, kontynuacyjna, architekturalna, komponentowa itd.) oraz jakie taktyki zarządcze są najskuteczniejsze w zmaganiu się z wyzwaniami, jakie stawiają one przed różnymi firmami.
Dziś trudno jest wyobrazić sobie rozmowy o gospodarce bez użycia pojęcia „przełomowa innowacja”. Jednak ta niezwykła popularność sprawia, że jego znaczenie coraz bardziej się rozmywa, a nawet wypacza. W swej książce Gans przypomina oryginalny sens teorii przełomowej innowacji zaproponowanej w 1997 roku przez guru zarządzania Claytona Christensena.
Z przełomową innowacją mamy do czynienia wtedy, gdy firmy, które reagują na nią wzorcowo, działając w sposób, który wcześniej doprowadził je do sukcesu, ponoszą klęskę. Gans rozszerza teorię Christensena i prezentuje taktyki, które pozwalają wielkim firmom z lekkością wskakiwać na fale innowacji.
„Współcześnie to informacja i dane są tzw. cyfrową ropą naszych czasów. Jeśli spojrzymy na nowoczesne, silnie ucyfrowione gospodarki, głównym wyzwaniem dla firm działających w takim otoczeniu jest efektywne przetwarzanie ogromnej ilości danych, informacji i dokumentów biznesowych. Te procesy mają dziś strategiczne znaczenie dla decyzji podejmowanych w biznesie, który to ostatecznie jest przecież motorem dla gospodarek – mówi Iain Maxwell, dyrektor zarządzający, Canon Polska. „Canon jest obecny na światowych rynkach już ponad 80 lat. Przez ten okres wypracowaliśmy swój know-how w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań obrazowania
i ogromne doświadczenie biznesowe, które pozwala nam realizować strategię w duchu nieustających przemian technologicznych”
JOSHUA GANS (ur. 1968). Ekonomista specjalizujący się w dziedzinach strategii zarządzania oraz innowacji technologicznej. Absolwent Uniwersytetu Queensland (Australia), doktoryzował się na Uniwersytecie Stanforda (Stany Zjednoczone), a obecnie pracuje na Uniwersytecie Toronto (Kanada), gdzie wykłada w Szkole Zarządzania Rotmana oraz na wydziale ekonomii. Pracuje również jako doradca dla podmiotów branży energii, telekomunikacji, usług finansowych
i bankowych oraz farmaceutycznej. Jest dyrektorem zarządzającym Core Economic Research. Autor kilku książek, m.in. Scholary Publishing and its Discontents (2017) oraz Prediction Machines (2018). Ćwierka na Twitterze jako: @joshgans
REKOMENDACJA:
Gans w swojej książce nie stwierdza jednoznacznie, że klęska takich firm jak Britannika czy Blockbuster była nieunikniona. Obydwie miały wybór, ale Britannika, chcąc nadążyć za technologiczną zmianą, musiałaby kompletnie zmienić swoją strukturę organizacyjną i de facto stać się inną firmą. Blockbuster został wyparty z rynku, bo klienci opowiedzieli się za zaproponowanym przez Neflixa sposobem wypożyczania i oglądania filmów. Ale nic nie stało na przeszkodzie, aby sam Blockbuster powielił model biznesowy zaproponowany przez Netflixa. W 2000 r. ten pierwszy nawet odrzucił szansę zakupu Netflixa za 50 mln dolarów, w 2014 r. zaś wartość start-upu z Kalifornii była wyceniana już na 26 mld dolarów. I tu znów wracamy do dylematów, jakie stoją przed firmami.
Iain Maxwell, dyrektor zarządzający, Canon Polska [fragment przedmowy do wydania polskiego]
BIZNES HORYZONTY. Seria prezentująca światowej klasy biznesową literaturę faktu, która profesjonalnie, porywająco i ciekawie opisuje mechanizmy rządzące gospodarką.
INFORMACJE WYDAWNICZE:
Tytuł: „Dylemat przełomowej innowacji”
Tytuł oryginału: „The Disruption Dilemma”
Autor: Joshua Gans
Autor przedmowy do wydania polskiego: Iain Maxwell, dyrektor zarządzający, Canon Polska
Wydanie polskie: Kurhaus Publishing
ISBN: 978-83-65301-37-6
Cena: 49.90 zł (w tym 5 proc. VAT)
Wymiary: 140 x 204 mm
Liczba stron: 260
Książka „Dylemat przełomowej innowacji” została wydrukowana na urządzeniach Canon.
Przydatne linki:
Kurhaus
www.kurhauspublishing.com
Facebook
Canon:
www.canon.pl
Linkedin
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma