Data publikacji: 2020-02-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Jak rekrutować specjalistę
Kategoria: BIZNES, Firma
Już ponad według prognoz w perspektywie 5-ciu lat na polskim rynku pracy będzie brakować 1,5 mln pracowników. Nie dziwi więc fakt, że pracodawcy szukają coraz nowszych sposobów rekrutacji i starają się przekonać potencjalnych pracowników dodatkowymi benefitami.
Dla wielu polskich firm coraz większym wyzwaniem jest znalezienie wykwalifikowanych pracowników. Z powodu braków kadrowych rozwój przedsiębiorstw jest utrudniony. Już ponad według prognoz w perspektywie 5-ciu lat na polskim rynku pracy będzie brakować 1,5 mln pracowników. Nie dziwi więc fakt, że pracodawcy szukają coraz nowszych sposobów rekrutacji i starają się przekonać potencjalnych pracowników dodatkowymi benefitami.
Komentarz przygotowany przez Katarzynę Bereś, Prezes Zarządu w Agencji Pośrednictwa Pracy Polski HR EAST
Mówiąc o współczesnym rynku pracy nie można nie wspomnieć o rynku pracownika. Dotyczy to w sposób szczególny wyspecjalizowanych i doświadczonych pracowników. Ekspertów branży IT, inżynierów, ale też kierowców poszukują zarówno polskie, jak i europejskie firmy. Są kraje, jak np. Niemcy, które decydują się zna złagodzenie przepisów, aby przedsiębiorcy łatwiej mogli zatrudniać pracowników z innych krajów. Na specjalistów stawia również Wielka Brytania, która od 2021 roku, według rządowego projektu chce całkowicie zamknąć granice dla osób bez kwalifikacji.
Poszukiwanie wyspecjalizowanych pracowników w czasie dużego zapotrzebowania rynku na takie osoby nie jest dla rekruter łatwe. W takiej sytuacji działy HR powinny wykazać się szczególnym zaangażowaniem i w procesie rekrutacji uwzględnić nie tylko tradycyjne narzędzia, ale też stworzyć odpowiedni, atrakcyjny dla potencjalnego pracownika obraz pracodawcy. Dla specjalistów, którzy z racji rzadko występujących umiejętności są bardzo dobrze opłacani, nie zawsze najważniejszą kwestią jest najwyższe proponowane wynagrodzenie. Możliwość pracy zdalnej, karty sportowe, bogaty pakiet socjalny czy popularne zwłaszcza w dużych korporacjach firmowe przedszkola czy żłobki. Firmy, zwłaszcza duże mają w tym zakresie szereg możliwości.
Rynek pracownika sprawił, że kandydaci inaczej oceniają potencjalnych pracodawców. Oceniają nie tylko to co w tej chwilo jest im oferowane, ale patrzą bardziej perspektywicznie i oceniają swoje szanse na rozwój. Odwróciły się również role na rozmowie kwalifikacyjnej. Kiedyś to kandydat musiał zaprezentować się w sposób atrakcyjny dla pracodawcy, okazać się z jak najlepszej strony. Dziś to po stronie rekrutera jest to, aby przedstawić reprezentowaną firmę jako najlepsze miejsce do pracy dla kandydata, z którym rozmawia.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma