Data publikacji: 2014-04-03
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Huawei ogłasza zaudytowane wyniki za 2013 rok
Kategoria: BIZNES, Firma
Huawei publikuje roczny raport finansowy za rok 2013 – wzrost wartości sprzedaży o 11,6 procent w USD w skali rok do roku (8,5 procent w yuanach)
Dzięki sprzyjającym trendom makroekonomicznym w globalnej gospodarce oraz w branży ICT, a także efektywnej realizacji strategii firmy, Huawei zrealizował zasadnicze cele finansowe zaplanowane na rok 2013 – mówił Eric Xu, obecny CEO Huawei. Nigdy wcześniej nasze działania w sektorze komunikacji nie były tak intensywne. Ma to wymierne efekty – technologie teleinformatyczne zostały wdrożone w ponad 170 krajach i regionach, pomagając ponad 3 mld ludzi w szybszym i łatwiejszym kontakcie oraz w dostępie do informacji.
Silna pozycja firmy na rynku globalnym ułatwiła wypracowanie stałego wzrostu wszystkich grup biznesowych: Carrier Network, Enterprise, oraz Device (rozwiazania konsumenckie). W 2013 roku grupa Carrier Network zanotowała sprzedaż na poziomie ok. 27,5 mld USD (166,5 mld yuanów i wzrost o 4 procent w porównaniu z rokiem poprzednim). W grupach Enterprise i Device zanotowano duży wzrost sprzedaży: odpowiednio 32,4 procent – do 15,2 mld yuanów (2,5 mld USD) i 17,8 procent do 57 mld yuanów (ponad 9,4 mld USD). 65 procent przychodów Huawei pochodziło spoza Chin, natomiast na rynku chińskim firma zanotowała sprzedaż na poziomie 13,8 mld USD (84 mld yuanów przy wzroście o 14,2 procent w skali rok do roku).
Niezbędnym warunkiem utrzymania wzrostu są intensywne prace nad innowacjami. W 2013 roku inwestycje Huawei w działalność R&D wyniosły ponad 5 mld USD (30,7 mld yuanów, co stanowi ok. 12,8 procent łącznych przychodów ze sprzedaży). Wartość funduszy przeznaczonych przez Huawei na działania badawczo-rozwojowe w ciągu ostatnich 10 lat wyniosła ponad 24,9 mld USD (151 mld yuanów). Innowacje Huawei opierają się na potrzebach klientów, a firma planuje podniesienie nakładów na badania w dziedzinie technologii bazowych, aby utrzymać wiodącą pozycję swoich produktów i rozwiązań ICT.
W ubiegłym roku Huawei zaprezentował architekturę sieciową SoftCOM, której celem jest przygotowanie platformy dla przyszłych konwergentnych produktów i rozwiązań teleinformatycznych. Wspólnie z naszymi klientami i partnerami zbudujemy najbardziej wydajny na świecie, zintegrowany cyfrowy system logistyczny, który zagwarantuje pełną komunikację pomiędzy ludźmi oraz urządzeniami w ramach Internetu rzeczy. Ułatwi to wolny przepływ pomysłów i idei. Będziemy w dalszym ciągu realizować naszą wizję i rozwijać innowacje, by wspierać ewolucję technologii i rozwój branży telekomunikacyjnej – dodaje Eric Xu.
Planując rok 2014, firma Huawei dostrzega rosnącą popularność stacjonarnych sieci ultra-szerokopasmowych i mobilnych sieci szerokopasmowych, zwłaszcza technologii LTE, jako szansę o strategicznym znaczeniu. Inteligentne urządzenia staną się kolejnym kluczowym obszarem działalności firmy, w miarę jak będą stawać się niezbędnym elementem wyposażenia cyfrowego społeczeństwa. Branża teleinformatyczna zmienia się w sektor produkcyjny i odpowiada na podstawowe potrzeby przedsiębiorstw, dokonujących transformacji obecnych systemów IT i rekonstrukcji tradycyjnych form biznesu w kierunku cyfryzacji.
Podsumowanie pełnego, rocznego sprawozdania finansowego Huawei, które przeszło audyt niezależnej firmy KPMG, znajduje się w rocznym raporcie firmy za rok 2013. Tekst raportu można znaleźć na stronie: http://www.huawei.com/en/annualreport2013
(Kurs wymiany: 1USD = 6.0569 CNY – z 31 grudnia 2013)
Huawei, globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), opublikował zaudytowany raport o wynikach finansowych firmy, potwierdzający wartość sprzedaży i dochodów netto zanotowanych w 2013 roku. Wszystkie grupy biznesowe Huawei osiągnęły dobre wyniki finansowe, utrzymując stały wzrost oraz notując przychód ze sprzedaży przekraczający 38,4 mld USD (239 mld yuanów), wzrost o 11,6 procent w skali rok do roku (8,5 procent w yuanach) i dochód netto wynoszący ponad 3,4 mld USD (21 mld yuanów).
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Firma