Wiadomości branżowe

EcoCar potrzebuje wsparcia

Studenci z koła "EcoCarPG" budują samochód elektryczny zasilany ogniwem wodorowym. Ich celem jest zwycięstwo w Shell Eco Marathon. Wygra go taki pojazd, który zajedzie najdalej na 1 litrze paliwa. Maszyna prawie gotowa, ale do ziszczenia planu brakuje ok. 20 tys. zł. "EcoCarPG" szukają sponsorów!Międzywydziałowe Koło Naukowe "EcoCarPG" to grupa zrzeszająca studentów pięciu wydziałów Politechniki Gdańskiej (Mechanicznego, Elektrotechniki i Automatyki; Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki; Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej, Oceanotechniki i Okrętownictwa).Shell Eco Marathon, który w tym roku odbędzie się Rotterdamie w dniach 15-18 maja, adresowany jest do studentów uczelni technicznych z całego świata. Głównym założeniem jest stworzenie pojazdu, który na odpowiedniku energetycznym 1 l paliwa konwencjonalnego przejedzie jak największą odległość. Co roku tysiące młodych inżynierów z całego świata bierze w nim udział, konkurs przyciąga tłumy widzów i zainteresowanie mediów. Nic dziwnego więc, że również studenci PG chcą tam być ze swoim pojazdem. Jednak jak mówią: - Zwycięstwo jest tak ważne jak wiedza praktyczna, którą

Studenci z koła „EcoCarPG” budują samochód elektryczny zasilany ogniwem wodorowym. Ich celem jest zwycięstwo w Shell Eco Marathon. Wygra go taki pojazd, który zajedzie najdalej na 1 litrze paliwa. Maszyna prawie gotowa, ale do ziszczenia planu brakuje ok. 20 tys. zł. „EcoCarPG” szukają sponsorów!

<

p>Międzywydziałowe Koło Naukowe „EcoCarPG” to grupa zrzeszająca studentów pięciu wydziałów Politechniki Gdańskiej (Mechanicznego, Elektrotechniki i Automatyki; Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki; Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej, Oceanotechniki i Okrętownictwa).

Shell Eco Marathon, który w tym roku odbędzie się Rotterdamie w dniach 15-18 maja, adresowany jest do studentów uczelni technicznych z całego świata. Głównym założeniem jest stworzenie pojazdu, który na odpowiedniku energetycznym 1 l paliwa konwencjonalnego przejedzie jak największą odległość. Co roku tysiące młodych inżynierów z całego świata bierze w nim udział, konkurs przyciąga tłumy widzów i zainteresowanie mediów. Nic dziwnego więc, że również studenci PG chcą tam być ze swoim pojazdem. Jednak jak mówią: – Zwycięstwo jest tak ważne jak wiedza praktyczna, którą każdy z nas zdobywa w czasie realizacji projektu.

Kształtem pojazd przypominać będzie nieco zmodyfikowaną kroplę wody. Trójkołowa konstrukcja zbudowana została z włókna węglowego i aluminium. W pracach pomagają studentom wykładowcy: prof. Zbigniew Krzemiński  z WEiA (opiekun koła) oraz dr inż. Artur Olszewski z WM.

Prototyp silnika i napęd pozytywnie przeszły pierwsze testy, karoseria jest już gotowa, koła i szkielet konstrukcji także.

  • W tej chwili brakuje nam bardzo istotnych części, które wpłyną na wydajność pojazdu. Muszą być po prostu dobrej jakości – mówi Marta Wójcik, zastępca prezesa MKN „EcoCarPG”, studentka WFTiMS (specjalność konwersja energii). – Potrzebujemy 20 tys. zł by dokończyć prace i móc pojechać do Holandii.

Przez 5 miesięcy pracy nad EcoCar`em udało im się nawiązać współpracę z pięcioma sponsorami, którzy w różny sposób wsparli ich projekt, nie tylko finansowo (wykonanie karoserii, niższe ceny zakupu materiałów itp.). Mimo braków finansowych studenci kontynuują pracę nad pojazdem.

A to już wiesz?  Niechciane mostki termiczne ? jak ich uniknąć?

 

Kontakt do studentów

Łukasz Świątkowski, prezes MKN „Eco CarPG”, tel. 506 555 905; [email protected]

Piotr Piątkowski, z-ca prezesa ds. marketingu, 601 690 524, [email protected]

Marta Wójcik, z-ca prezesa 881 033 818; [email protected]

 

www.pgecocar.pl

www.facebook.com/ecocarpg

Źródło Politechnika Gdańska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy