Data publikacji: 2016-05-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Decyzja o wyjeździe do pracy w Holandii podjęta – co dalej?
Kategoria: LIFESTYLE, Finanse
Ambasada Królestwa Niderlandów rozpoczyna kampanię mającą na celu informowanie Polaków, jak odpowiednio przygotować się do wyjazdu zarobkowego do Holandii.
W maju rozpoczyna się sezon na wyjazdy Polaków do pracy tymczasowej i dorywczej. Holandia jest jednym z krajów Unii Europejskiej, w którym Polacy najczęściej podejmują pracę sezonową. Ze względu na specyfikę tego rynku, na którym praca najczęściej jest oferowana przez agencje pośrednictwa, przed wyjazdem warto się przygotować i dowiedzieć jak najwięcej o warunkach takiego zatrudnienia.
„Holandia potrzebuje i wspiera pracowników czasowych, ponieważ są niezbędni dla krajowej gospodarki. Trzeba jednak być świadomym tego, gdzie i na jakich warunkach będziemy pracować, aby nasze oczekiwania były realne. Holenderski rynek pracy różni się od polskiego i warto dowiedzieć się o jego specyfice jeszcze przed wyjazdem” – mówi Anna Jensen-Gronkowska, Doradca Urzędu Gminy Westland w Holandii ds. Obsługi Klienta i Emigracji Zarobkowej.
Z pomocą przychodzi portal informacyjny wHolandii.pl uruchomiony przez Ambasadę Królestwa Niderlandów w Warszawie, który zawiera najważniejsze informacje nt. pracy i życia w Holandii, regulacji i procedur, a także adresy stron instytucji oferujących pomoc i wsparcie na miejscu. Użytkownik portalu znajdzie tam kompleksową informację m.in. na temat poszukiwania i możliwości sprawdzenia wiarygodności pracodawców i pośredników, czy informację na temat przepisów dotyczących rynku pracy, a także warunków mieszkaniowych.
Każdemu, kto chociaż raz pomyślał o wyjeździe do pracy za granicę, w głowie pojawia się szereg pytań. I bardzo dobrze, bo jak mówią osoby pomagające Polakom w Holandii za pośrednictwem Fundacji Barka NL, odpowiednie przygotowanie i świadomość ewentualnych komplikacji to podstawa bezpiecznego wyjazdu.
Urszula Kozłowska, Doradca ds. Polityki Migracyjnej i Spraw Społecznych w Ambasadzie Królestwa Niderlandów w Warszawie, podkreśla, że niestety często potencjalni polscy pracownicy nie sprawdzają rzetelnie pracodawców i agencji pracy, ani nie szukają informacji na temat rodzaju umów czy form zatrudnienia. A warto, bo umowa o pracę nie zawsze oznacza pełny etat, a np. gwarantuje zatrudnienie jedynie kilka godzin tygodniowo. Portal wHolandii.pl przekazuje te informacje w kompleksowy sposób. Można również dowiedzieć się, czy rejestracja w kraju jest obowiązkowa, oraz czy ubezpieczenie należy załatwić samodzielnie i czy każdy pracownik musi płacić podatki w Holandii.
„Chcemy, aby każdy wyjazd do Holandii był dla Polaków spokojny i satysfakcjonujący. Już sama zmiana miejsca zamieszkania czy poszukiwanie pracy jest dla wielu ludzi bardzo stresujące, więc na portalu staramy się podpowiadać i udzielać takich informacji, by wdrożenie się w warunki jakie panują w Holandii było możliwie bezproblemowe” – mówi Urszula Kozłowska, która jako przedstawiciel Ambasady Holandii bierze udział w targach pracy w całej Polsce, spotyka się z osobami planującymi wyjazd i udziela informacji nt. holenderskiego rynku pracy oraz zwraca uwagę na odpowiednie przygotowanie do wyjazdu w celach zarobkowych.
Od roku 2007, w którym otworzył się holenderski rynek pracy, liczba Polaków pracujących w Holandii znacząco się zwiększyła. Obecnie ponad 130 tys. polskich obywateli jest oficjalnie zarejestrowanych w Holandii, a ok. 150 tys. do 250 tys. osób to pracownicy sezonowi.
Więcej informacji:
Ambasada Królestwa Niderlandów w Warszawie
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #LIFESTYLE #Finanse