Warszawa, 1 lipca 2021 r.
KOMUNIKAT PRASOWY
Bank Pocztowy udostępnia możliwość założenia konta bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem kuriera Poczty Polskiej
Usługa, która została zawieszona w czasie pandemii i wprowadzanych obostrzeń epidemiologicznych, teraz wraca w nowej odsłonie
Bank Pocztowy udostępnia ponownie możliwość założenia konta bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem kuriera Poczty Polskiej. Usługa ta została zawieszona w czasie pandemii, w związku z wprowadzanymi obostrzeniami epidemiologicznymi. Obecnie Klient nie musi podpisywać umowy w placówce – po złożeniu wniosku o otwarcie Konta w Porządku online bądź przez contact center Banku, dokumenty zostaną mu dostarczone do wybranego miejsca w ciągu 2 dni roboczych. Bank podkreśla, że to kolejne rozwiązanie mające ułatwić dostęp do usług finansowych dla osób, które były w tym zakresie wykluczone lub tych, które preferują zdalny kontakt z bankiem, bez konieczności wychodzenia z domu.
W sytuacji znoszenia kolejnych obostrzeń związanych z koronawirusem, Bank Pocztowy udostępnia wszystkim osobom zainteresowanym otwarciem konta w Banku możliwość zrobienia tego w nowej formule – za pośrednictwem kuriera Poczty Polskiej, bez konieczności wychodzenia z domu. Wcześniej podobne rozwiązanie było dostępna jedynie dla osób zawierających umowy prowadzenia rachunku w EnveloBanku – cyfrowej bankowości, która na początku bieżącego roku stała się częścią Banku Pocztowego. Co więcej, w maju ubiegłego roku, ze względu na panującą wówczas sytuację epidemiologiczną, zawieranie umów za pośrednictwem kuriera zostało czasowo wstrzymane.
Obecnie wszystkie trzy warianty Konta w Porządku dla osób pełnoletnich można otwierać korzystając z pomocy kuriera Poczty Polskiej. To efekt połączenia Banku Pocztowego z jego cyfrową marką EnveloBank, które pozwoliło ujednolicić ofertę i zaproponować Klientom nową jakość.
– Nowa usługa Banku Pocztowego to kolejny przykład współpracy w ramach Grupy Poczty Polskiej, zwiększającej dostępność oferowanych przez Bank usług finansowych. Wcześniej między innymi, w ramach projektu Mobilny Bankowiec, listonosze wyposażeni w tablety uzyskali możliwość ułatwienia potencjalnym klientom nawiązania kontaktu z Bankiem w celu uzyskania kredytu.
Z drugiej zaś strony to rozwiązanie wpisujące się w naszą strategię działania zakładającą likwidowanie barier i wykluczeń w zakresie korzystania z usług finansowych oraz rozwój usług zdalnych. Mamy nadzieję, że nową usługę docenią w szczególności osoby, dla których wyjście z domu bywa wyzwaniem – czyli przede wszystkim niepełnosprawni ruchowo i seniorzy – a także wszyscy zabiegani Klienci, którzy zwyczajnie nie mają czasu na wizytę w placówce – mówi Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego.
Po zdalnym złożeniu wniosku o prowadzenie konta w Banku Pocztowym kurier Poczty Polskiej w ciągu 2 dni roboczych dostarczy Klientowi umowę, a potwierdzenie otwarcia rachunku wraz z jego numerem przesłane zostanie na adres email. Klient automatycznie otrzyma również dostęp do wszystkich usług i korzyści, jakie daje Konto w Porządku, w tym m.in. do aplikacji mobilnej oraz płatności Google, Apple, Garmin Pay czy BLIK.
Więcej szczegółów na temat możliwości otwarcia Konta w Porządku bez wychodzenia z domu na www.pocztowy.pl.